26 Nisan 2014 Cumartesi

çilek mevsimi

         Mevsiminden önce yenen herşeye karşıyım ben, herşeyin mevsiminde tam tadıyla yenebileceğini düşünürüm. Ama geçen gün televizyonda bir doktor ''mevsim mi kaldı hangi mevsimi normallerinde yaşıyoruz'' dediğinde durup bir düşündüm, haklı olabilirdi. Sonra yine aynı doktor hem bu mevsimde çilek yemenin yanlışı yok zaten hazirana kalmış bir ay taze olduktan sonra falan deyince bayağı kafama yattı.
        Çilekli turta yapayım ama dedim hamuru sert olmasın; şöyle bir araştırdım bir hanımefendinin bloğunda yumuşak bir tart hamurundan bahsediyordu kekimsi bir hamurmuş falan... Tarifi aynen ondan uygulayarak yaptım, görüntü süperdi ama tadını beğenmedim. Ben kekte yumurta veya kabatma tozunun kokusunu almaktan nefret ederim ama tartım yumurta kokuyordu. Sadece bir dilim yedim eşim yumurta kokusu almadı sanırım sildi süpürdü gerisini. Ben beğenmediğim için tarifi aldığım bloğu paylaşmayacağım ama tartımın görüntüsü şöyleydi: