23 Eylül 2014 Salı

naneli limonata

    Evet şaşırdınız biliyorum, soruyorsunuz kendinize bu kızın onikiden önce post girdiği görülmemiş hayırdır diye...Vallahi bende şaşkınım. Aylardir iki buçukta uyuyan kızımı an itibariyle uyutmuş bulunmaktayız. Saat 10:05 ve uyudu... Nasıl mı şöyle ki sabah onbire kadar yatmasına izin vermedim. öğlen üç buçukta zor da olsa uyuttum ve sürekli bugün dokuz buçukta yatacağız diye hatırlattım, dokuz buçukta mamasını yedirdik ve tv, pc ışık ne varsa kapattık biraz yatakta oynadık, hadi yatiyoruz dediğimde itiraz etmeden yattı ayağımda salladım tabi önce babaya yanımıza yatırdık ki uyku saati olduğuna ikna olsun 5 dakika içinde uyudu hâlâ ayağımdan bırakmaya korkuyorum ama olsun bayrama kadar böyle uyusun gidelim gelelim bayramdan sonra da yeniden odasına alışsın sonra ayağı da bırakırım.
   Neyse gelelim asıl konumuza evet limonata yaptım aslında iki defa ama biri fotoğraflanma fırsatı bulamadan hediye olarak gitti. Ikincisini aslinda limonlar kolay rendeleniyormuş diye dondurup yaptım ama dondurunca limonu sıkamıyoruz mecbur rondodan geçiyor ve limonu  o beyaz yerleri limonatayı acıtıyor. Neymiş rengi daha sari oluyormuş ben içine çay kaşığının ucuyla zerdecal attım sapsarı oldu.
    Gelelim nasıl yaptığıma efendim limonların kabuklarını rendeliyoruz ki kaç tane olduğu farketmez ve ben rende yapmayı hiç sevmem ve limonatayı akşam yaparım ki eşim rendelesin o kabukları. Kabuklar rendelenince biraz şeker biraz zerdecal ve ince kıyılmış naneyle iyice yoguruyoruz o arada limonlarda sıkılıyor ve bu karışıma ekleniyor üzerine de soğuk su ekliyoruz ki su özellikle soğuk olsun ki nanenin mentolu ortaya çıksın sonra tadina bakarak şeker su dengesi sağlanır. Ve tulbentten geçirilir, şimdi ben süzgeçten geçiririm diyen arkadaş olmuyor illa tulbent olacak.
     Önceden ben bu tulbent olayına uyuz olur hayatta yapmam ben öyle uğraştırıcı şeyler derdim olmuyormuş efendim onun ille de tulbent olması gerekiyormuş.
   Lafı baya uzattım buraya kadar okuyup tarifi alan arkadaşım mutlaka dene pişman olmazsın, beğenirsen gel yorum yap, beğenmez isen yine gel yorum yap, ve kızım için bir fikri olan senin önerini de denemeye hazırım:-)