9 Şubat 2015 Pazartesi

güveçte kumpir

   Yok ben bu gidişle garanti yemek blogcu olucam:-) Sanırım biraz çabuk sıkılıyorum ve elişlerinde kolay kolay sebat edemiyorum. Daha önce bahsetmiştim sanırım eşimin dayısının eşi rus. On beş senedir burada, öğrendiği herşeyi yurdum teyzelerinden öğrenmiş şimdi onlara örgü örüyor:-) Ama nasıl örmek... Mesela bize geliyor oturuyoruz hoşgeldin diyoruz nasılsın derken çıkıyor o örgü araya yemek, çay, meyve giriyor ama o örgü elden bırakılmıyor taa ki güle güle deyinceye kadar..Biz onlara gitsek te aynı çay demlemeye kalkıyor belki iki dakika sonra yeniden kalkması gerekiyor ama o iki dakika için bile o örgüyü eline alıyor hayranıyım kendisinin..  Ben yapamıyorum arkadaş öyle bi elime alıyorum bırakmamacasına yapıyorum sonra Allah bilir ne zaman elime geçiyor. Hal böyle olunca da blogum mecburen yemek bloğu oluyor:-)
   Neyse gel gelelim benim ev usülü kumpire.Biz kumpiri çok severiz özellikle  hamileyken haftada iki defa AOÇ nin kumpirlerinden isterdim:-) gece yarılarında çok kumpir yemişliğim vardı. Ben kumpiri karışık sevmem zeytin mısır bol kaşar tereyağı azıcık kornişon turşu bu kadar... Hal böyle olunca da ben bunu evde yaparım muhabbeti dönmeye başladı. Ben de araştırdım ve buldum sonunda patateslerimi haşlıyorum sıcakken üç su bardağı kaşar ve iki üç kaşık tereyağıyla eziyorum güveçlere koyuyorum ortasını biraz oyup mısır koyuyorum üzerini kapatacak kadar kaşar serpip fırına veriyorum kaşarlar eriyince çıkarıp zeytin ve turşuyu üzerine ekliyorum ve bu kadaar:-)
     Cumartesi akşam misafirim vardı onlara ikram etmek etmek için hazırladım konuşmaya dalınca biraz kaşarlarım kızarmış:-)