13 Mayıs 2014 Salı

süt reçeli yaptımm

     Ben de yaptım. Ben de neden daha önce yapmadım dedim.
     Pişen sütün kokusu bana hep köyü hatırlatır, aslında ömrüm boyunca köyde durduğum süre üç ay ancaktır. Ama insan etkisinden bir ömür kurtulamıyor demek ki...
     neyse efendimmm dün niyetlendim ve az önce yaptım. Aslında evdeki pastörize sütten yapmayı planlıyordum ama sabah şööyle bir araştırınca taze sütten daha iyi olacağı falan yazıyordu ben de sütümü ısmarladım ve başladım süt reçeli ile bulabildiğim her şeyi okumaya...
    Zormuş, uzun sürermiş, şöyleymiş, böyleymiş ama hepsine değermiş.
    Ben 2 litre sütle yapayım dedim. malum az çıkıyormuş 2 litre sütü pişirdim akşam gelince ama pişen sütü unuttum yani herkesin süt reçeli yaparken taşırdığı sütü ben pişirirken taşırdım. Ama olsun ocağı temizledim sütü tekrar ölçtüm 1700 ml kalmış sütüm olsundu şekerimi ona göre ayrladım. Kayn ayınca karbonatımı ekledim o arada bulaşık yıkadım çamaşır serdim kızımla oynadım çay demledim girdim çıktım karıştırdım. Ne dibi tuttu ne de pütürlü oldu. Zor kategorisindeydi ama ben hiç zorlanmadım kıvamlandıkça heyecanlandım, tadına baktım, hiç  süre de tutmadım.
     Efendiim fazla sıkmadan fotolarımı paylaşayım yalnız fotoları yan yana yerleştirmeyi bilmiyorum bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

öncelikle derin tencere kullandım-ki iyi ki kullanmışım hiç taşmadı:


bu yapım aşamam:



 ve piştikten sonraki hali ve kıvamı:
 bu gördüğünüz tabak çekimden hemen sonra tarafımdan temizlenmiştir=)

ve bu kadar çıktı bilmek isteyenler için:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sevgili okurum;
lütfen yorum yap ne düşünüyorsun merak ediyorum